г. Ананьев, Одесская область
АнаньевНовини Ананьївської районної держадміністрації → Щодо провокування соціальної напруги в Ананьївському районі
10
мар 2018

Щодо провокування соціальної напруги в Ананьївському районі

Засідання громадської ради

 

Чому знищується місто Ананьїв та Ананьївський район? В 2014 році під такою назвою була опублікована стаття на сайті Ударний Ананьїв. Що змінилося з тих пір? Район, або місто набрали більшої ваги? На жаль, ні.

На днях відбулося засідання громадської ради Ананьївської РДА на якому окрім розгляду заздалегідь визначених було порушено питання щодо дотримання бюджетної дисципліни у розподіленні та використанні бюджетних коштів Ананьївського району. Під час розгляду даного питання було зазначено, що

Засідання громадської ради

ситуація в сфері управління привела до виникнення в ананьївському районі напруги в сфері земельних відносин. Процеси, які могли бути погашені в зародку, дійшли до стадії, коли їх розв’язання знаходиться під великим питанням, а наслідки у випадку їх невирішення - непередбачувані.

Що стосується питань соціального захисту, питань дотримання бюджетної дисципліни у розподіленні та використанні бюджетних коштів нам для початку вкрай необхідно приділити увагу тому, як формуються місцеві органи державної влади для забезпечення завдань, які на них покладаються.

Умовно діяльність районної державної адміністрації та її підрозділів можливо розділити на функції направлені на:

  • забезпечення державної підтримки верств населення, які потребують такої;
  • надання послуг громадянам в сфері документообігу майнових та інших прав;
  • забезпечення виконання державної політики в різних сферах життєдіяльності району, направлених на його розвиток;
  • забезпечення функціювання державного органу, як такого;

Для мешканців району, в першу чергу, важливо, наскільки чітко та ефективно виконуються перші два пункти, а для пенсіонерів, малозабезпечених та таких, що потребують додаткової уваги держави, особливо важливий перший пункт - забезпечення державної підтримки верств населення, які потребують такої. Для багатьох державна підтримка є єдиним засобом для виживання. Це їх хвилює в першу чергу. Так, питання розвитку району теж мають важливе значення, але враховуючи ефективність діяльності відповідних підрозділів ...

Якщо розглядати під даним кутом, то кидається в очі кричуща ситуація. Згідно штатного розпису Ананьївської РДА та її структурних підрозділів чисельність складає 96 од, в тому числі у складі управління соціального захисту 29 од. Фактично працюючих в управлінні 25 та 4 вакантних посади. Вакансії не заповнені в зв’язку з тим, що не було проведено конкурси на заповнення цих посад. Це ті службовці, на яких покладено завдання підтримки малозахищених верств населення. Які, до речі, забезпечують виконання всіх покладених на них завдань без особливих зауважень на належному рівні, постійно працюючи в стресовому режимі.

Однак, в умовах значного підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги, не зважаючи на вимоги голови Одеської ОДА щодо не допущення скорочення структури соціально захисту, голова Ананьївської РДА вольовим рішенням в межах своїх повноважень, залишаючи загальну кількість фактично працюючих одиниць незмінною, вирішив скоротити штатну чисельність УСЗН з 29 до 25,5 од., одночасно в зв’язку зі змінами в законодавстві України щодо питань проходження державної служби додавши управлінню додаткових функцій. Наприклад, таких як, обслуговування самостійного балансу, забезпечення функціювання кадрової служби, організація та підтримка господарської життєдіяльності даного закладу та інше, що відповідно тягне за собою перерозподіл функціональних обов'язків, та скорочення спеціалістів, що безпосередньо залучені до надання послуг відповідним категоріям громадян.

Відповідно до нормативів щодо навантаження на одного працівника штат управління соціального захисту повинен складати 32 од. Працівники Ананьївського УСЗН, працюючи в 2016 році фактично без вихідних по 12 годин на добу, набули необхідного досвіду та кваліфікації, що дозволяє 25 співробітникам якісно в робочий час виконувати роботу меншим складом. Експерименти з додатковим навантаженням на спеціалістів може привести до того, що вони будуть вимушені або звільнятись, або просто будуть не в змозі виконувати завдання, які ставляться перед управлінням, в повному обсязі. Це відповідно потягне за собою затримки в надані допоміг, пільг, субсидій та інше. Несвоєчасне оброблення звернень може привести до зросту неплатежів, що потягне за собою до відключення надавачами послуг газу, електроенергії, водопостачання, а відповідно до соціальної напруги та “тихого геноциду”.

В цей же час, скорочуючи штатні одиниці, які задіяні в роботі зі зверненнями малозахищених та таких, що потребують допомоги держави, громадян, голова РДА з незрозумілих причин створює нові структурні підрозділи, розширює штат існуючих, необхідність та доцільність яких викликає великий сумнів. Так, наприклад, лише для того, чтоб на архівних довідках ставити печатку архіву , а не адміністрації, створюється додаткова юридична особа. Теж саме відбувається з відділом культури де юридична особа публічного права створюється лише для того, щоб створити додаткового розпорядника коштів. Крім того, викликає подив створення в штаті РДА незаповнених вакансій та інше. Ну, а саме незрозуміле це наявність в штаті РДА двох радників. Чим обумовлюється їх наявність, які завдання вони виконують, який сенс в їх утриманні? На ці питання ніхто відповісти не в змозі, крім голови РДА, який на даний час знаходиться у черговій відпустці.

Аналізуючи ситуацію, що склалась в даній сфері, є всі підстави стверджувати, що залишення даного питання без розгляду може привести до створення в Ананьївському районі соціальної напруги з відповідними наслідками. Однак, якщо підійти до питання приведення Ананьївської РДА та її структурних підрозділів до вимог чинного законодавства з точки зору суспільної доцільності, є всі можливості вирішити дані проблеми більш раціонально та ефективно.

Зрозуміло, що створення двох посад радників для двох депутатів райради та їх утримання за рахунок кошторису райдержадміністрації немає будь-якого розумного пояснення, є недоцільною та вирогідно вимушеною поступкою двом депутатським групам для вирішення їх особистих потреб за якесь можливо особливе ставлення до голови РДА. Але яка від цього користь громаді? Чому державний орган та його структура, а як наслідок їх функціональні можливості та якість роботи повинні страждати від особистих інтересів депутатів?

Взагалі здається, що деякі депутати, як кажуть, “берега поплутали” явно виходячи за рамки своїх повноважень, використовуючи довіру громадян для своїх особистих корисливих цілей. Хтось з них "вліз" на посади радників, хтось вирішив, що бюджет району це його особисте "корито" і він буде його "дерибанити" так, як йому заманеться.

Не викликає виликого сумніву те, що після такої публікації зазначені особи, аби зберегти за собою незаконні можливості та привілеї, будуть підбурювати через міру політизований депутатський корпус до створення проблем в роботі Ананьївської радержадміністрації шляхом не прийняття необхідних громаді рішень або, інакше кажучи, до саботажу. Що ж, поживемо, побачимо.

В описаних вище процесах криється відповідь на те, чому знищується місто та Ананьївський район. Це відбувається тому, що при владі знаходяться люди зацікавлені лише в своїй особистій користі. В тому, що пасивність ананьївської громади призвела до того, що ні в складі обласної ради, а тим паче, Верховної Ради не має представників ананьївщини. Навіть в складі ананьївської районної ради є “чужаки”. Про які інтереси ананьївщини та перспективи розвитку можливо говорити взагалі? Для них інтереси громади на якомусь надцятому місці.

Громаді, якщо вона хоче зберегтись потрібно щось змінювати. З чогось потрібно починати. Так, для початку громадська рада прийняла рішення запропонувати Голові Ананьївської РДА 19-ого березня провести публічні слухання з питань приведення структури райдержадміністрації до вимог чинного законодавства. Всі бажаючі та зацікавлені особи можуть прийняти участь. Або в коментарях до даної публікації зазначити проблеми, які необхідно обговорити.

Іван Світлицький